Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L59u48c62i88e 66M13a92g26d51a32l69e94n53a 4802632549218

Kdysi jsem četla jeden citát: "Naše svoboda končí tam, kde začíná svoboda druhých." 

A to je asi vše, co bych k tomu chtěla říci.:-)

0/0
17.2.2015 2:57

J88a57r95a 13R72a23n34k 1251296639191

Jsem prekvapena, jste skutecne novinar? Zapominate, ze v posledni dobe bylo zavrazdeno 90 novinaru, karikaturou se bavil uz L. da Vinci, je temer tak stara, jako lidstvo, ziju v zemi, ktera se pysni tim, ze je "melting pot" a souhlasim s tim, ze i z mych dani jdou penize na uprchliky a ja sama jsem sem neprisla jako imigrant. Prvnich 250 Syranu zde jiz "priletelo" jsou to minority, tzn. i taci, kteri by byli odsouzeni v Rusku k zavrzeni a mozna nedostali ridicsky prukaz,jak urcite z mezinarodnich zprav uz vite:-/....nebo ne. Znam nepraktikujici muslimy, dokonce odpadliky od islamu a zajimalo by mne, co si myslite o americkem komikovi Jeff Dunham s jeho loutkou Achmed the dead terrorist, asi by si zaslouzil smrt:-/, zapominate, ze ta akce nebyla zamerena pouze proti redakci, drzeli rukojmi v kosher obchode, dalsi vrazdeni a to vse ve jmenu Allaha. Kdyz jsem byla pozvana v Kashmiru na jejich oslavy, nejdriv jsem si nechala ukazat, jak se na zemi usadit, jak jist rukama, abych nekoho neurazila, na prohlidky mesit a templu mam vzdy u sebe salu, ale byla jsem take mesic pred terorem na Bali a od te doby nemam nikdy dobry pocit na letisti, kdyz jsou ve stejne rade zahalene ....mozna zeny.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jeff_Dunham

0/0
10.1.2015 6:12

M53i55l90a17n 38R15a60d63e55k 3527476911261

A jeste poznamka, nikdo jim tu jejich viru nebere ani nezakazuje, to oni chteji zakazovat nas zpusob humoru, my si delame srandu i z nas samych, a jim do toho nic neni.

+1/0
10.1.2015 0:16

M87i79l43a47n 86R33a97d22e68k 3477606261881

sam prirovnavate mafiance k Islamu, VASE SLOVA, kdyby rekli o Al Caponeho milence.....i kdyz si myslim ze by ani on nevystrilel redakci za takovou prkotinu.

+1/0
10.1.2015 0:15

L52u86c34i38e 73M46u49s83i71l94o40v62á 7651488301107

Akorat dnes zacli s bicovanim Raefa Badawiho v SA... Kdyby jste napsal radeji clanek o nem!

+1/0
9.1.2015 17:43

L97u68c51i64e 78M24u91s78i86l38o94v65á 7961838171397

Nadhera..zijeme sice ve svete,ale... nechci se zastavat teroristu, ale.... To je zurnalista co! Nase hodnoty skomiraji... Tak mozna ty vase! Ale chapu, chapu, vnoucata budou asi muslimove, tak jste za vodou  :D :D

+1/0
9.1.2015 17:25

P90e49t62r 72P38o27s77p10i52s42i25l 4843130835303

Kdyby kdokoliv jiný z ideologických důvodů povraždil redakci nějakých novin za jejich svobodu slova, tak novináři se předhánějí v přetisknutí obsahu té takto brutálně napadnuté svobody slova. Zde tedy konkrétně oněch a karikatur.

Ovšem, jak jde o muslimy, tak přetiskují prázdné čtverečky a redaktor idnes za vyšší hodnotu považuje "respekt k islámu". Ideologii, která z programu (věrouky) nabádá k diskriminaci či přímo genocidě všemožných podřadných skupin lidstva. Dle odlišné víry, dle nevíry, dle pohlaví, dle sex. orientace atd.

Prostě chucpe..

+3/0
9.1.2015 14:44

P84e77t22r 70P78o19s60p20i37s94i54l 4503450515823

"respekt k světu jak ho vidí muslimové". Jako, že je správné po vzoru Mohameda prznit devítileté holčičky? Že je správné po vzoru Mohameda přepadat karavany? Že je správné po vzoru Mohameda vraždit odpůrce a zotročovat jejich ženy? To je islámská věrouka černé na bílém. A že šaría je moudrá a správný je trest smrti nejen za urážku toho "vzoru všech cností"Mohameda, ale i třeba za svobodu vybrat si víru/nevíru (odpadnutí), za vztah muslimky a nemuslima atd.

Chránit naše hodnoty, dokonce jen právní řád, je v rozporu s tím, jak svět vidí muslimové, minimálně ve smyslu psané věrouky islámu.

+6/0
9.1.2015 14:37

J85a87r86o11s71l25a85v 56H70e79r89d50a 5221455979165

Máte moji karmu, i když bych rád připoměl, že k té tragedii nedošlo proto, že by byla uražena víra muslimů. Byly uraženy postoje fanatiků, a to kresbou, která by nevznikla nebýt toho terorismu a extrémismu. Ale vím, že věc je velmi komplikovaná. Hraje tu roli i daň za koloniální "dobrodružství". Francie sice udělala mnoho vstřícných kroků vůči přistěhovalcům, které přijmout spíše musela, ale ti muslimové nemají ve společnosti stálé stejné "místo", uplatnění. I v souvislosti s výkyvy na trhu práce. Nespokojené je pak snadné manipulovat demagogií islámistů. Je to dlouho se vařící bramboračka, která přetekla a vyústila v tuto tragédii. Nebýt té kresby, myslím, že by k něčemu takovému došlo i tak. Fanatici hledají záminky.

+1/0
9.1.2015 14:35

J75o12s17e20f 87S83l23a38v30í39č39e34k 4773826766423

Vážený pane, doporučuji Vám a především Vaší dceři, si na internetu přečíst korán. Na rozdíl od Bible je tam perfektně zpracovaný. Kromě jiného se tam dozvíte, že duše jednoho muslima má větší cenu než zničení celého světa. Na rozdíl od Vás se domnívám, že když jdu někam na návštěvu,musím chovat tak, jak si přeje hostitel. Totéž ale vyžaduji od návštěvy, která jde ke mně. Bohužel muslimové odcházejí do cizích zemí proto, aby zde jejich obyvatele naučili se chovat podle muslimských pravidel. Takže se vlastně jedná o plíživou okupaci.

+6/0
9.1.2015 14:17

J58a69r56d37a 97C11h21o14v97a30n51e89c 6881675483739

Proč iDnes zaměstnává tak nevzdělané redaktory?

USA nejsou kolébkou demokracie, ale jejím produktem.

Svoboda slova je důsledkem svobody víry a vznikla jako nutný doprovod svobody víry (svobody hlásat slovo Boží) po té, co se svoboda víry v Evropě prosadila (co bylo důsledkem toho, že v Prusku zdědil vládu na luterány kníže kalvinista, který si ihned uvědomil, že princip Trevírského a Vestfálského míru /cuius regio, eius religio/ je v jeho situaci neuplatnitelná).

A hlásí-li se ke křesťanům, musí přeci vědět, že na štědrovečerní večeři si křesťané vepřový řízek dát nemohou, protože je to postní den.

+4/0
9.1.2015 14:07

J39o87s77e48f 37S40l94a11v73í57č79e42k 4853606776863

Byl byste tak laskav a řekl mi, kde v Bibli najdu, že si nesmím dát na štědrý den vepřový řízek?

+2/0
9.1.2015 14:20

J13a57r91d52a 87C69h17o73v90a12n21e66c 6421335493619

V Bibli to nenajde přímo. V Bibli - ve Starém zákonu - jsou ustanovení o půstech. V Novém zákonu řekl Ježíš, že jeho učedníci se budou postit, až On odejde. A proto katolická církev převzala postní ustanovení Židů, samozřejmě přizpůsobená křesťanství. Tedy půst se drží v pátek, eventuelně i ve středu (to je dobrovolné), pak v postním období a v adventu. Štědrý den je posledním adventním dnem, proto se v něm drží půst. Není to však půst přísný jako na Popeleční středu na na Velký pátek, ale jde o půst od masa, tedy je možno požívat jen vodní živočichy a hmyz (kobylky, které však u nás nejíme). Ale s podrobnějším dotazem se obraťte na vzdělanější, než jsem já. Třeba na bratry Dominikány.

+3/0
9.1.2015 14:28

J90a64r94m89i15l37a 14V27a74v54r63o49c31h78o28v46á 8528635856400

?8-o8-o8-o??????????Rv

+1/0
9.1.2015 13:28

M75i95r85o68s79l14a56v 35L29e37s68o49v18s28k50ý 2300651877814

Ale ten časopis má redakci ve Francii a Francie je aspoň doufám stále demokratickou republikou a ne islámskou diktaturou, takže předpokládám mají zatím svobodu tisku, nemusí poslouchat imáma.

+8/0
9.1.2015 13:06

S74l52a74v77o43m16í67r 52B21e83n73e24š 6772467180854

A ještě jedna věc k autorovi:

Vaše dcera chodí s muslimem. Pokud si ho vezme, děti automaticky budou povinně muslimové. Tak to stojí v koránu. A z toho vyplývá, že když například Vaší vnučku jenou někdo znásilní, bude odsouzena ke zbičování. Zažije otřesný zážitek při samotném znásilnění a ještě navíc bude zbičována.

A bude to Vaše vlastní vnučka!!!!!

+8/0
9.1.2015 12:57

B94e78n35j19a10m79i78n 97K46a85p23l41a12n 3382976801647

Nehledě na to, že pokud by se jednou rozhodla se stát křesťankou nebo si prostě jít jinou svou cestou, čeká ji trest! A to jen jeden jediný. TOD!

+6/0
9.1.2015 13:01

J81i20ř87í 10K28i52n61d22l 2608457503547

A její děti po narození budou muslimové a pokud budou chtít přijmout jinou víru, čeká je smrt.

+6/0
9.1.2015 13:06

B23e89n12j98a42m55i50n 39K77a80p93l73a76n 3402566911357

Tak si toho vašeho skorozeťáka pěkně užijte.

A dcerce že vzkazuju, že nemá špetku rozumu, ale kdo chce kam...

+6/0
9.1.2015 12:41

J50i82ř85í 92S59v95o36b30o84d76a 9365728953496

Naprosto chápu, že se Vašemu srdci příčí myšlenka, že by Vaše dcera, Vaše milované dítě, mohla být ohrožena jejím muslimským partnerem. Můžete jen doufat, že její partner je úctyhodnou a ctnostnou osobností, a to navzdory tomu, že je muslim.

Jenže je zároveň nutné si uvědomit, že naprosto každý muslim je vyznavačem učení Proroka Muhammada. Muhammad je muslimy považován za Pečeť proroků, za nejlepšího člověka, který kdy žil. Jenže tento člověk se roku 627 vydržel celý den a celou noc dívat na usekávání hlav sedmi stovek osob židovského medínského kmene Bení Quarajzá. Byla to poprava, kterou sám nařídil a mrtvá těla pak nechal svrhnout do obrovského příkopu vykopaného podél medínského náměstí. Pozůstalé ženy a děti prodal jako otroky. Tohle je Prorok Muhammad - muž, který vraždil, loupil, mučil svoje odpůrce, a to jen proto, aby vyzradili úkryt majetku z přepadených vesnic, bral si všechny ženy, jakých se mu zachtělo atd. Co může být pozitivního na učení, které vzešlo z úst tohoto muže? Může existovat něco jako umírněný islám? Muhammad by měl být pro každého muslima nejvyšším morálním vzorem hodným následování. Můžeme se jen modlit, aby to většina těch, kdo jeho učení věří, neudělala. Většině normálních lidí se příčí vidět násilí a vraždění, a to je také jediná bariéra každého muslima před tím, aby Muhammada následoval do důsledků. To, co teď vidíme ve Francii, jsou totiž právě ti, kteří Muhammada následují do důsledků.

Když jsem předevčírem a včera sledoval rozhovory s ředitelem Muslimské unie v České republice Mohamedem Abbásem, tak jsem vůbec nechápal, jak je možné, že muž s takovými názory může v naší zemi veřejně působit. Korán, sbírka výroků Proroka, životopis Muhammada, historie islámu i stav islámské společnosti a komunit kdekoli na světě by pro nás měly být vodítkem, že ovocem islámu je zlo. Je to kult smrti, inspirační zdroj myšlenek, které mají na společnost destruktivní vliv.

+13/0
9.1.2015 12:36

J44a37k52u33b 95Ž21a41l68u82d 5561508857105

Je dobře, že tady Mahamed Abbás je a že dostává prostor. Snad se díky jeho blábolům konečně všichni probudí.

+7/0
9.1.2015 12:42

B26e24n33j86a94m69i85n 19K62a64p61l63a92n 3752786561777

Může být zlatej svatej, ale přijít mi dcera s tím, že chodí s musulmanem, asi bych řval. Tyhle intercivilizační vztahy jsou ruskou ruletou s pěti ostrejma ze šesti.

+2/0
9.1.2015 12:55

J24i66ř81í 41K59i45n33d16l 2608807933807

Pane Svobodo, smekám kloubouk. Velmi, velmi přesné a pravdivé.R^R^

+3/0
9.1.2015 13:08
Foto

Š38t52ě72p94á19n 15B61i88c41e13r19a 6399802718896

Argument autora, že nejčastější jméno novorozence v Evropě je Mohamed mi orosila zátylek. Ať se zeptá toho "Mohameda" se kterým chodí jeho dcera, zda jeho církev se veřejně zřekne atentátníků. Pokud ne, proč se nezřekne on sám takové církve.

+5/0
9.1.2015 12:35
Foto

K12a44r61e21l 14B42o83h14á68č65e77k 1981797446874

Tohle filosofování by mělo význam za předpokladu, že karikatura urazila něčí víru a uražený by se stejně nekrvavě bránil. V momentě, kdy uražený jde a vezme život ... je jakékoliv filosofování na téma svobod dost pasé ...

+12/0
9.1.2015 12:25

S91l38a62v36o19m89í97r 65B73e94n87e81š 6622717110774

Navíc kdy vzal život i lidem, kteří s tím neměli nic společného.

Už samotná smrt novinářů byla strašná, ale dejme tomu, že bychom uznali určitý vztah příčina - důsledek. Já ho tedy neuznávám, ale píši "dejme tomu". Avšak zemřel tam i dělník, který v té budově pracoval na nějaké opravě. Na ulici zemřeli policisté, z nichž jeden byl zabit, když se vzdával.  Včera zastřelili policistku, která s tím neměla nic společného. Dnes drží rukojmí.

+5/0
9.1.2015 12:36
Foto

K72a43r46e57l 46B41o68h94á95č67e68k 1351537366614

Při téhle filosofické hře by autor prohrál z prostého důvodu...právo na život bude vždy vyšší hodnotou než právo nenechat se urážet díky svému vyznání :) Tedy svoboda víry není vyšší než svoboda žít ...

+7/0
9.1.2015 12:40
Foto

Š19t95ě24p27á11n28k45a 80B79e14r77g87e25r25o59v30á 8413671870150

R^ R^

+5/0
9.1.2015 12:44

J67a39r50m30i71l22a 46Č43e78r84n48á 2546102599376

Prohráváte i Vy - muslimy nepředěláte. Sahat jim na symboly znamená právě přicházet o svoji svobodu žít.

+1/−4
9.1.2015 13:01
Foto

K61a66r53e67l 52B52o78h45á47č36e67k 1651317956744

Ale vůbec ne ...

+3/0
9.1.2015 13:03

J20a71r65m41i60l16a 39Č58e41r65n51á 2816452739816

Měli bychom jednat podle toho, jak to je, ne podle toho, jak by to mělo být. Fanatismus přitahuje fanatismus (viz blog p. Řeháčka).

+1/−3
9.1.2015 13:22
Foto

K86a66r38e77l 13B75o41h83á17č25e87k 1921127926144

Co to znamená...jednat tak, jak to je?:)

+4/0
9.1.2015 13:27

J56a24r47d13a 74C75h87o68v97a30n31e17c 6221125113709

Život je Boží dar, nikoli svoboda nebo právo. Je to dar Ducha Svatého a každý, kdo jej sobě nebo druhému bere, hřeší velmi závažným způsobem, podle Ježíšových slov v evangeliu vlastně neodpustitelným (jde o urážku Ducha Svatého, pána a dárce života).

Ježíš říká, že Bůh je náš Otec. Můžete přijít ke svému otci a říci mu, že má mít radost, že jste zabila svou sestru nebo svého bratra, jeho dítě? Může z toho mít nějaký otec radost, že mu jedno dítě zabíjí jiné jeho děti?

0/0
9.1.2015 14:15

J42i71ř65í 48Ř10e37z53n91í98k 4782872583255

Tak to je čistě materialistický pohled na věc, téměř hedonistický.

+1/0
9.1.2015 13:16

J72a22r36d64a 36C18h36o44v42a98n16e98c 6971395563819

No proč ne... vždyť to jsou stejně samí nemuslimové a již proto si zaslouží smrt. Mír přeci nebude, dokud nebude na celém světě vládnou jen islám.

:-/

+1/0
9.1.2015 14:11

J68a28r80a 16R54a54n31k 1461536139291

A ti zavrazdeni v kosher obchode, ti nemeli s karikaturami a humorem nic spolecneho - takze co si mysli autor - ti si to zaslouzili?

0/0
10.1.2015 6:16

J70a54r14m95i86l39a 52Č35e18r93n51á 2846922739356

Máte pravdu - není dobré sahat lidem na modly. Není dobré provokovat zlo.

0/−4
9.1.2015 12:25

D10a72n59i49e12l 96H96a19s39l59i17n52g69e27r 1907890207333

Souhlasím s článkem a těm, kdo autora odsuzují vzkazuji, že vůbec nevědí o čem mluví. Běžný Evropan nedokáže pochopit, jak může být muslim naštvaný, když se někdo naváží do jeho Boha. Ateista nedokáže pochopit ani to, že křesťana štve, když se někdo naváží do Ježíše. Křesťan kvůli tomu nepůjde vyvraždit redakci, protože na rozdíl od islámu je křesťanství náboženstvím odpouštění (i když to někdy dá práci). Ale urážet někoho kvůli jeho víře je výraz omezenosti. A urážet někoho kvůli názoru (teď mám na mysli autora tohoto blogu) je výraz nenávisti. Možná by ho někdo i ztloukl, kdyby mohl. A jak jsme v takovém případě daleko od těch střelců ve Francii?

Ještě se vrátím k těm muslimům. Chybou bylo si je k nám pouštět, právě proto, že o nich nic nevíme a hodnotíme je očima naší multikulti demokracie. A pokud zde již jsou, potom je třeba se co nejrychleji probudit, poučit a jednat - třeba i legislativně.

Zároveň ale zcela souhlasím s tím, že svoboda slova má svá omezení - tam  kde bezdůvodně ubližuje druhému (a nemusí se jednat pouze o víru).

Karma!!

+3/−6
9.1.2015 12:19

P88a65v88e37l 12P28o69s54p13ě47c86h 2260432878419

Asi byste mě ztloukl, kdybyste mohl. Já bych vám odpustil a potom bych se rychle probudil, poučil a jednal. Běžte se vycpat.

+3/0
9.1.2015 12:26

S29l53a57v86o14m11í31r 73B45e73n46e78š 6862827170274

A právě nyní titíž dva pachatelé drží jako rukojmí 28 letého muše, který s tím neměl naprosto nic společného a pouze se nacházel v budově, kam oni na svém útěku náhodou vtrhli.

Jak mi vysvětlíte tohle?

+2/0
9.1.2015 12:32
Foto

Š14t40ě61p14á18n 45B72i69c40e78r56a 6939582318236

Pochopil bych to v islámském světě. Ne v našem.

+3/0
9.1.2015 12:36

J25a29r20m50i73l42a 12Č16e32r67n91á 2536622659496

Je jen jeden svět a je navíc dost malý, zdá se čím dál menší.

0/−2
9.1.2015 12:49

J82a71r94d30a 82C84h80o83v32a82n79e87c 6561345533379

Svoboda slova je především svoboda hlásat svou víru. Takto svoboda slova vůbec v Evropě vznikla, toto byl její původní a pravý smysl. A svoboda hlásat svou víru je současně svobodou odsuzovat jinou víru - jinak to vůbec nelze. A odsuzování jiné víry může mít různé podoby - třeba i formu karikatury.

0/0
9.1.2015 14:19

P24a23v60e30l 59K75u41r43a84l 5111344390450

Jenomze ono to neni bezduvodne - ti lidi obvykle duvod maji a je znacne prosty - kritizovany zpusob zivota/ideologie a nebo primo ten kdo ho prosazuje.

je pro ty kritiky neprijatelny.

Nikdy nic neni bezduvodneho.

0/0
9.1.2015 14:25

T26o91m20á13š 90P95í83c97l 3386483381447

Jak se Vam spi pri pomysleni, jaky nezivot budou vest Vase vnucky?

+3/0
9.1.2015 12:18

J45a87r66o92s53l55a80v 77K39o76t39l12a45b88a 3170397

Zajímavá věc: Kdybych vraždil, protože mi z hraní DOOMa nade vší pochybnost hráblo, tak se DOOM zakáže, nebo se o tom, alespoň bude vážně uvažovat a o umírněných doomařích nepadne ani slovo.

+4/0
9.1.2015 12:09

P61a45v80e60l 51P47o16s90p69ě83c65h 2380682388859

Jestli jste někdy měl nějakou sebeúctu, tak jste ji právě pros.al.

+1/0
9.1.2015 12:04

S74l31a85v24o87m74í49r 40B55e52n61e16š 6482617170674

Váš článek je snůškou polopravd a demagogií. Například to, že přirovnáváte islám k Al Caponovi.

Za prvé z Al Capona nešel celospolečenský strach. Neobhajuji jeho zločiny, ale prostě pašeráci alkoholu se nemohou rozrůstat dobnekonečna, protože spotřeba alkoholu jednou v každé společnosti narazí na strop a tím to končí. Naprosti tomu muslimů tady přibývá donekonečna.

Za druhé Al Capone nikomu nekecal do toho, zda na náměstí bude vánoční stromeček, zda to či ono s smí, či nesmí. Hleděl si jenom svých zájmů a nechával na pokoji každého, kdo mu nijak nepřekážel. Smůlu měli maximálně tak náhodní svědkové, ale nikdo jiný.

Já osobně nehodlám kvůli tomu, že něčí dcera má techtle mechtle s muslimem, padat na zadek před vyzvavači víry, které otevřeně říká, že jako ateista si zasloužím smrt.

+12/0
9.1.2015 11:52
Foto

Š11t88ě53p45á92n66k77a 92B96e81r75g33e69r88o52v18á 8103901640790

Chybí mi tu mezi smajlíky ten tlučící hlavou do zdi. Dala bych vám jich sem hned deset v řadě.

Ale vážně. Porovnáváte neporovnatelné. Pokud jedu jako HOST do muslimské země, klidně se zahalím od hlavy až k patě, budu respektovat jejich zvyky v jejich zemi.

provokovat a vtipkovat mě ani nenapadne.

Pokud jsem ale doma, kde ostré vtipkování patří k běžným věcem, nebudu se ho zříkat kvůli žádnému respektu a strachu z lidí, kteří sem buď jako hosté přijeli, nebo se zde chtějí usídlit. 

Z podobných vyjádření se ve smyslu, že "neměli provokovat" se mi dělá úplně nevolno.

+17/−1
9.1.2015 11:51
Foto

K59a73r29e64l 21B14o35h17á89č40e66k 1381617266634

R^

+3/0
9.1.2015 12:27



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.